Αναρωτηθήκατε ποτέ ποιες ασκήσεις είναι καλύτερες για τα εσωτερικά όργανα και τον εγκέφαλο; Υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι οι ακαδημαϊκές σπουδές η μόνη οδός για την ενίσχυση της ανάπτυξης του εγκεφάλου και του IQ. Ωστόσο, η έρευνα στις Νευροεπιστήμες διαπίστωσε ότι το κλειδί για την πλήρη άσκηση του εγκεφάλου σας είναι να εμπλέξετε όλες τις αισθήσεις – όραση, ακοή, αφή, γεύση και όσφρηση – με τρόπους πέρα απο τους συνηθισμένους. 
 
Αυτή η μέθοδος άσκησης του εγκεφάλου ονομάζεται Neurobics. αρχικά αναπτύχθηκε από τον Δρ Lawrence Katz (διεθνώς αναγνωρισμένος νευροβιολόγος που ήταν πρωτοπόρος στην έρευνα αναγέννησης νευρώνων). Εξηγεί ότι η διανοητική έκπτωση δεν οφείλεται συνήθως στην απώλεια εγκεφαλικών κυττάρων όσο στην απώλεια επικοινωνίας μεταξύ εγκεφαλικών κυττάρων. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν οι κλάδοι των νευρικών κυττάρων μας (δενδρίτες) γίνουν τεμπέληδες ή παραμείνουν αδρανείς για πολύ καιρό.
 
Η έρευνα για τα neurobics έδειξε ότι κάνοντας το σωστό είδος διανοητικής άσκησης, μπορούμε να αναπτύξουμε νέες δενδριτικές συνδέσεις. Το πρόβλημα με τις περισσότερες ασκήσεις εγκεφάλου είναι ότι εστιάζουν κυρίως στην όραση. Ελάχιστη προσοχή δίνεται στις άλλες αισθήσεις (ήχος, αφή, γεύση και όσφρηση). Η έρευνα του Δρ Katz διαπίστωσε ότι με την εμπλοκή όλων των αισθήσεών μας με «μη συνηθισμένο τρόπο» μπορούμε να ενισχύσουμε τον εγκέφαλό μας και να βελτιώσουμε τη διάθεση, τη μνήμη και τη νοοτροπία μας. Με αυτόν τον τρόπο, οδηγεί σε βελτιωμένη διάνοητική λειτουργια και αυξηση του IQ.
 
Το δύσκολο μέρος σε όλα αυτά είναι να κάνουμε ασκήσεις που περιλαμβάνουν τις καθημερινές μας συνήθειες. Το Karate είναι μια πρακτική που συχνά περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε όλες τις Νευροβικές ασκήσεις που προτείνουν οι επιστήμονες της Νευρολογίας όπως ο Δρ Katz. Παρακάτω είναι μερικά παραδείγματα Νευροβικών που μπορούν να εξασκηθούν μέσω ασκήσεων Καράτε:
 
Εναλλαγή χεριών

Η χρήση του μη κυρίαρχου χεριού σας, έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη εγκεφαλική δραστηριότητα. Στο Karate, ξεκινάμε συχνά το Kata από την αριστερή πλευρά. Δοκιμάστε να κάνετε τα Kata σας από την άλλη πλευρά. Αυτή η δραστηριότητα ενισχύει την εγκεφαλική διέγερση που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης νέων συνδέσεων μεταξυ των νευρικών κυττάρων.
 
Δοκιμάστε τα τσοπ στικ
 
Θυμηθείτε: Αυτό θα σας αναγκάσει να τρώτε προσεκτικά, που είναι καλό για τον εγκέφαλό σας, την πέψη και την κατανάλωση θερμίδων… και εάν είστε ήδη καλοί σε αυτό, χρησιμοποιήστε το μη κυρίαρχο χέρι.
 
Όσον αφορά το Καράτε: Ζητήστε από το Sensei να σας διδάξει Jodo. Ο χειρισμός ενός bo, θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε τις αισθήσεις σας στις στάσεις και τα χέρια σας. Αυτό το είδος διέγερσης κινητικών νευρώνων ήταν ένα βασικό εύρημα στην έρευνα Νευροβικής.
 
Κάντε Kata ή Drills τυφλά
 
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η άσκηση δραστηριοτήτων χωρίς τη χρήση της όρασης, μπορεί να αναγκάσει τον εγκέφαλό σας να χρησιμοποιήσει νέες νευρικές οδούς. Στη συνέχεια, την επόμενη φορά που θα βρίσκεστε στο Dojo, δοκιμάστε ένα Kata με τα μάτια σας κλειστά.
 
Εξασκηθείτε στο καράτε ανάποδα ή προς τα πίσω
 
Αυτό το είδος της εγκεφαλικής διέγερσης αναγκάζει τον εγκέφαλό σας να σκεφτεί πραγματικά τι κάνει και τελικά βοηθά την καλυτερη αντιληψη της τεχνικής. Υπάρχουν πολλές ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε προς τα πίσω, αλλά το αγαπημένο μου είναι η αναστροφη εκτελεση κατα. Εκτελεστε πρωτα το ΚΑΤΑ κανονικα και μετά εκτελεστε το αντιστροφα, απο το τελος προς την αρχη.
 
Διαβάστε ή απαγγείλετε το Dojo Kun ή το Niju Kun Out-δυνατά
 
Η έρευνα στο Neurobics διαπίστωσε ότι «μία από τις πρώτες επιδείξεις της απεικόνισης του εγκεφάλου έδειξε σαφώς τρεις διακριτές περιοχές του εγκεφάλου να λειτουργουν όταν η ίδια λέξη διαβάστηκε, εκφωνήθηκε ή ακούστηκε διαδοχικα. Αυτή η άσκηση μπορεί να είναι τρομακτική στην αρχή, αλλά θα το συνηθίσετε!
 
Πάρτε μια νέα διαδρομή προς το Dojo
 
Συχνά τείνουμε να κάνουμε πράγματα στον αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια, αυτό οδηγεί σε πολύ μικρή διέγερση των νευρικών κυττάρων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με μια άγνωστη διαδρομή ενεργοποιείται ο φλοιός και ο ιππόκαμπος.
 
Το ισοδύναμο αυτού στο Karate είναι να σχεδιάσετε έναν χάρτη των Kata που μάθατε τελευταία ή να αναπτύξετε μια εντελώς νέα συνηθεια μόνο για διασκέδαση!
 
Συμμετάσχετε με ΟΛΕΣ τις αισθήσεις σας ΠΡΟΣΟΧΗ!
 
Στα χαρτιά αυτό φαίνεται να είναι δύσκολο, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να γίνει απλά κάνοντας μια συνομιλία… ωστόσο, η ψηφιακή εποχή μας εμποδίζει να κάνουμε αυτό σωστά: Γιατί να μιλήσετε σε κάποιον όταν μπορείτε απλώς να στείλετε μήνυμα κειμένου, να στείλετε email.
 
Χρησιμοποιήστε το Dojo σας ως μέρος για να αφαιρέσετε όλες τις συσκευές. Συνεργαστείτε με τους συναδέλφους σας Karateka και εκπαιδευτές. Κάντε τους ερωτήσεις ακόμη και αν δεν έχουν νόημα ή δεν σχετίζονται με την Καράτε.
 
Δοκίμασε κάτι καινούργιο
 
Κάντε πράγματα που δεν έχετε κάνει ποτέ πριν! ΝΕΕΣ εμπειρίες συχνά μας εμπνέουν. Στο Καράτε αν ένας μαθητής βαρεθεί με την εκπαίδευσή του, ο Sensei συχνά θα το εντοπίσει και θα αρχίσει να διδάσκει νέες κινήσεις ή Kata και αυτό θα οδηγήσει στη διέγερση του ιππόκαμπου.
 
Αυτή η άσκηση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο μιλώντας σε κάποιον νέο ή δοκιμάζοντας ένα νέο φαγητό ή ποτό.
Θυμηθειτε: Αν η πλήξη ξεκινάει πάντα από την άσκηση σας, συμβουλευτείτε πάντα το Sensei σας, είναι δική του δουλειά να κάνει την προπόνηση διασκεδαστική!
 
Προκάλεσε τον εαυτό σου!
 
Ποια είναι η ζώνη άνεσής σας; Αυτό είναι κάτι που πρέπει πάντα να ρωτάτε τον εαυτό σας, διαφορετικά θα βρεθείτε αυτή η συνήθεια του να αισθάνεστε άνετα να σας ακολουθεί σαν μια σκιά! Παρακολουθήστε ασκήσεις άλλων ασκουμενων στις πολεμικές τέχνες και βρείτε κάτι που σας αρέσει. Στη συνέχεια, δοκιμάστε το μόνοι σας μέχρι να τελειοποιήσετε την κίνηση.
 
Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αυτό είναι η σύνδεση με νέους ανθρώπους (ιδιαίτερα με διαφορετικά ενδιαφέροντα). Αναζητήστε άλλους Karateka (από διαφορετικά στυλ) ή οποιονδήποτε από τη ζωή σας και μάθετε για αυτούς.
 
Κάντε τα πράγματα με τον δυσκολο τρόπο
 
Σταματήστε να βασίζεστε στην τεχνολογία! Θυμηθείτε; ό, τι κάνουμε στο Dojo το κάνουμε με το δύσκολο τρόπο! Παράδειγμα: μάθετε για την ιστορία του Καράτε μέσω βιβλίων. Ξέρω ότι είναι δελεαστικό να βλέπετε απλώς το βίντεο στο YouTube… Το κάνω όλη την ώρα! Αλλά πιέστε τον εαυτό σας και βρείτε τις απαντήσεις μέσω βιβλίων και μιλώντας στους συναδέλφους Karateka.
 
Σκέπτομαι
 
Από όλες τις ψυχικές ασκήσεις, ο διαλογισμός μπορεί να είναι ο πιο απαιτητικός! Υπάρχουν χιλιάδες ερευνητικές εργασίες σε αυτόν τον τομέα που όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα… «Τα οφέλη του διαλογισμού στον εγκέφαλο περιλαμβάνουν μείωση του στρες, βελτιωμένη μνήμη, ικανότητα μάθησης, καλη διάθεση, αυξημένη εστίαση και προσοχή, ακόμη και αντιστροφή της ατροφίας του εγκεφάλου».
 
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάνουμε το Mokuso κάθε μάθημα. Άλλες μορφές διαμεσολάβησης στο Dojo σας περιλαμβάνουν: Kata, ασκήσεις προσοχής & Chi Kung
 
Τακτική εκπαίδευση
 
Η τακτική προπόνηση σε οποιοδήποτε φυσικό άθλημα μειώνει το άγχος αυξάνοντας τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου σεροτονίνη, ντοπαμίνη και νορεπινεφρίνη. Αυξάνει τα επίπεδα χημικών ουσιών του εγκεφάλου που προωθούν το σχηματισμό νέων εγκεφαλικών κυττάρων και νέες νευρικές συνδέσεις.
 
Να είσαι δημιουργικός
 
Η διαδικασία δημιουργικής σκέψης έχει τη δύναμη να βοηθησει εγκέφαλο να εστιασει με παρόμοιο τροπο με τον διαλογισμό. Είναι γνωστό ότι δρα ως φυσικό αντικαταθλιπτικό και μπορεί να προστατεύσει από τη γήρανση του εγκεφάλου.
 
Θυμήσου; Το Καράτε έχει πολλές διαστάσεις, δεν αφορά μόνο το λάκτισμα και τη διεισδητικοτητα. Μην φοβάστε να εξερευνήσετε άλλες σχετικές τέχνες και να πειραματιστείτε με τις γνώσεις σας. Εμπνευστείτε από τους εκπαιδευτές και το Sensei σας. Ζητήστε τη συμβουλή τους σε αυτόν τον τομέα.Ποτέ δεν ξέρεις τι θα ανακαλυψεις για τον εαυτό σου
Απόδοση/Μετάφραση στα Ελληνικα Δημητριος Γιώρκας
Επιβλεψη Σάββας Μαστραππας sensei, 8o Dan Fudokan Karate, wff